expert openbaar domein

Welkom op het inschrijvingsformulier

Zaventem is als gastvrije en veelzijdige gemeente een aantrekkingspool voor Vlaanderen en heel België. De gemeente geniet van een uitzonderlijke situatie in Europa en biedt een uitstekende leef- en werkomgeving.
Gemeente en OCMW Zaventem tellen ongeveer 500 medewerkers die dagdagelijks instaan voor de dienstverlening aan de inwoners.

Functieomschrijving

Heb jij ideeën en kennis over het verbeteren van de openbare ruimte en wil je bijdragen aan een leefbare, duurzame en toegankelijke omgeving? Heb je een scherp oog voor de inrichting van openbaar domein en infrastructuur? Dan is Zaventem op zoek naar jou!
 

Als expert openbaar domein hebt je een cruciale rol in het de technische en administratieve aspecten van wegen- en rioleringsprojecten van lokaal bestuur Zaventem. Je bent verantwoordelijk voor het leiden van deze projecten van de opstart tot de oplevering, waarbij je zorgt voor kwaliteitsvolle infrastructuur op het gebied van wegen, pleinen en parken.

Een greep uit je takenpakket:

  • Voorbereiden, plannen, organiseren en opvolgen van projecten op het gebied van wegen en riolering.
  • Opstellen van investeringsplanning, jaarplanning en ontwerpnota's.
  • Actief opvolgen en controleren van de uitgevoerde werken om ervoor te zorgen dat de projecten volgens planning en binnen budget worden uitgevoerd.
  • Onderhouden van goede interne en externe contacten met stakeholders, waaronder aannemers en leveranciers.
  • Adequaat beantwoorden van meldingen en vragen van burgers met betrekking tot geplande en lopende werken, waarbij je hen duidelijk informeert over de voortgang en mogelijke hinder.

Profiel

  • Je hebt een relevante technische opleiding op bachelor- of masterniveau, bij voorkeur in de civiele techniek, bouwkunde of een vergelijkbare discipline en 2 jaar relevante beroepservaring.
  • Indien je geen bachelorsdiploma hebt, maar wel over minstens 5 jaar relevante werkervaring beschikt, kun je een capaciteitstest afleggen om in aanmerking te komen voor de functie.
  • Je bent bekend met de wet- en regelgeving omtrent wegen en riolering.
  • Je hebt ervaring met het opstellen van investeringsplanningen en ontwerpnota’s of wil hier snel in bijleren.
  • Je bent communicatief vaardig en hebt een klantgerichte instelling.
  • Je kunt goed plannen en organiseren, en bent in staat om projecten efficiënt en effectief op te volgen.
  • Je bent een teamspeler, maar kunt ook zelfstandig werken en verantwoordelijkheid nemen.

Aanbod

  • Een uitdagende voltijdse functie in contractueel dienstverband van onbepaalde duur met veel verantwoordelijkheid en afwisseling.
  • Weddeschaal B4-B5: min. € 3.459,16 en max. € 5.635,23 (bruto per maand)
  • Relevante ervaring (ook uit de privé) wordt meegenomen
  • Een werkgever die veel aandacht heeft voor een gezonde balans werk-privé:
    • Glijtijdenregeling tussen 7u00 en 18u30
    • mogelijkheid tot opname kredieturen
    • extra feestdagen
    • minstens 32 dagen verlof op jaarbasis
    • mogelijkheid tot thuiswerken
  • Thuiswerkvergoeding van 20 euro per maand
  • Maaltijdcheques van € 8 per volledig gewerkte dag (7u30)
  • Gratis hospitalisatieverzekering
  • Fietsvergoeding en/of 100% terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • Ecocheques t.w.v. 200 euro/jaar
  • 2de pensioenpijler (2,5%)
  • Aansluiting bij GDS-V (Gemeenschappelijke Sociale Dienst Lokale Besturen in Vlaanderen) inclusief tal van kortingen en premies.